1. Selecteer het door u gewenste kaartje.
  2. Kies hier de kleur van uw envelop: Wanneer dit een optie is ziet u hier een aantal gekleurde enveloppen waar u uit kunt kiezen. Soms is dit tegen een meerprijs, maar dit staat altijd onder de keuze vermeld.
  3. Opmaak en bedrukking: Kies bij opmaak en bedrukking afhankelijk van de gekozen kaart voor ‘bedrukt’ of ‘voor- en binnenkant bedrukt’. Er verschijnen nu tekstvensters waarin u uw tekst kunt typen.
  4. Kies uw lettertype: Hier kunt u aangeven of uw kiest voor het lettertype als voorbeeldkaart of dat u uw tekst liever in een ander lettertype opgemaakt wilt hebben.
  5. Kies uw tekstkleur: U kunt hier kiezen voor kleur als voorbeeldkaart, voor standaard in zwart of voor iedere andere gewenste kleur.
  6. Actie!!! Gratis sluitzegels: Wanneer u voor ja kiest krijgt u een kleine selectie sluitzegels te zien die u gratis mee kunt bestellen.
  7. Uitgerekende datum: Vul hier de datum in wanneer u uitgerekend bent. Wanneer het kindje reeds geboren is vul hier dan de geboortedatum in.
  8. Vooraf enveloppen ontvangen: Het kan handig zijn de enveloppen al eerder dan de kaarten te ontvangen zodat u de adressen er al op kunt schrijven zodat u, wanneer de kleine geboren, de kaarten meteen kunt versturen.
  9. In-elkaar-zet service: Wanneer een kaart uit meerdere delen bestaat ziet u de optie in-elkaar-zet service. Wanneer u wenst dat wij voor u de kaarten in elkaar zetten kiest u voor deze optie. Wanneer u geen gebruik wenst te maken van deze optie kiest u voor nee, u dient dan wel nog enkele handelingen te verrichten voordat de kaarten op de post kunnen. Wij zullen altijd een kaart voor u in elkaar zetten zodat u een voorbeeld heeft van hoe de kaart moet worden.

Je kunt bij je bestelling kiezen voor overboeking of iDeal. Wanneer u eerst de opmaak gezien wilt hebben alvorens te betalen kiest u voor de optie overboeking. Wij maken dan een opmaakvoorstel en wanneer u daarmee akkoord gaat rond u de betaling af. Let wel: wij bestellen de (geboorte)kaarten pas bij de leverancier indien de betaling volledig is afgerond.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wanneer u de kaarten besteld maar wij adviseren u dit niet op het laatste moment te doen.

Het is prettig voor u wanneer u uiterlijk zo’n 3 à 4 weken voor de geboorte de kaartjes besteld. Dan maken wij voor u de proefdruk op en leggen de kaarten hier op voorraad. Eventueel sturen wij indien gewenst de enveloppen vast naar u op zodat u de adressen alvast kunt schrijven. Wanneer alles tot tevredenheid is uitgevoerd kunt u zorgeloos genieten van uw verlof en is het wachten op de geboorte. Wanneer de baby is geboren hoeft u of uw partner alleen nog maar de laatste gegevens aan ons door te geven. U ontvangt dan een laatste proefdruk ter controle en bij goedkeuring gaan wij de kaarten direct drukken zodat u de kaarten snel in huis heeft om te versturen.

Trouwkaarten of uitnodigingen voor een feest verstuur je zo’n 6 tot 8 weken voor de bruiloft/het feest. Zo heeft iedereen voldoende tijd om te kijken of ze aanwezig kunnen zijn en kunnen ze hier rekening mee houden. Valt de datum van je feest in de zomervakantie of in een drukke periode, stuur dan je kaarten uiterlijk 8 weken van te voren. U kunt natuurlijk ook een save the date kaart versturen, deze kaarten stuurt u meestal zo’n 6 maanden van tevoren.

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst ontvangt u automatisch een orderbevestiging per e-mail. Binnen 3 werkdagen (maar meestal dezelfde dag) ontvangt u een digitaal opmaakvoorstel die u gratis kunt laten aanpassen.

Neem contact met ons op. Zolang de kaarten nog niet gedrukt en verstuurd zijn, kunnen wij nog van alles wijzigen.

Alle kaarten worden inclusief enveloppen geleverd. Bij een aantal kaarten kunt u optioneel een gekleurde envelop kiezen in plaats van de standaard bijgeleverde witte of crème envelop.

Als u tijdens het bestellen voor vooraf verzenden van de enveloppen heeft gekozen (hier zit een meerprijs aan verbonden), dan krijgt u automatisch de enveloppen binnen 2 weken thuisgestuurd. Heeft u niet voor het vooruitzenden van de enveloppen gekozen dan kunt u de enveloppen een week na de bestelling aan de balie in Wanroij afhalen of worden ze tegelijk met de kaartjes meegestuurd. Wanneer u geboortekaartjes bestelt en u bent eerder uitgerekend, dan kunnen wij dit altijd voor u versnellen.

Indien u voor een jongen en een meisje 2 verschillende kaartjes kiest moet u 2 bestellingen plaatsen. Wij maken voor u twee leesproeven. Wij zorgen dat we beide kaarten bij ons op voorraad hebben, zodat de kaarten meteen kunnen worden bedrukt zodra de baby is geboren. U krijgt twee facturen, die u beide betaald. Na de geboorte stort kaartjescentrum.nl het voorgeschoten bedrag van het overgebleven kaartje direct op uw bankrekening. Wanneer u een dubbele bestelling plaatst, vragen wij hiervoor vaste administratie/verzendkosten, vanwege de extra werkzaamheden en het retourzenden van de overgebleven kaarten. Indien de enveloppen van beide kaarten gelijk zijn kunt u de enveloppen eerder ontvangen. Is dit niet het geval dan ontvangt u ze gelijk met de kaarten.

Controleer bij het bestellen uw eigen teksten goed. Controleer diverse malen en bij voorkeur door verschillende personen de zetproef. Geef wijzigingen per mail (contact@kaartjescentrum.nl) door. Geef de gegevens van de geboorte per mail door. Langskomen en alles persoonlijk doornemen is uiteraard ook prima!

Zolang de tekens van de tekst opgemaakt zijn van het nederlandse alfabet kunnen wij de tekst drukken. (Het is natuurlijk altijd mogelijk indien u een kant en klaar opgemaakte pdf naar ons toestuurt.)

Het principe van kaartjescentrum.nl werkt met bestaande basisontwerpen die zeer divers zijn. Van eenvoudige rechthoekige- tot piramidevormige geboortekaartjes. De “basiskaartjes” zijn kaarten die al kant en klaar op voorraad bij onze leverancier liggen. Ze zijn dus al (voor)gedrukt, bewerkt en bijvoorbeeld gestanst. Dit “basiskaartje” wordt met jullie persoonlijke tekst in elk gewenste kleur ingedrukt. Het aanpassen van de kleur van de kaart zelf is niet mogelijk.

De totaalprijs van uw bestelling kunt u zien in het winkelmandje.

Zodra u een modelkaart heeft aangevraagd dan heeft u de modelkaart in vijf tot zeven werkdagen in huis.

Eén voorbeeldkaart met een eigen tekst of foto is niet mogelijk. U ontvangt een digitaal opmaakvoorstel aan de hand van uw bestelling die u gratis kunt laten aanpassen.

Mocht er na het indrukken van de kaart een fout in de tekst zitten die tevens op de door u goedgekeurde proef zichtbaar is, dan drukken wij in dat geval zo snel mogelijk de kaarten opnieuw met korting op de drukkosten. Voor de kaarten worden de normale prijzen volledig gehanteerd. Mocht de fout niet in de door u geaccordeerde leesproef zitten, dan nemen wij vanzelfsprekend de totale orderkosten voor onze rekening.

Sommige teksten horen bij het ontwerp van de kaart en kunnen niet worden veranderd. Bij alle kaarten uit de collecties kun u eigen indrukteksten in uiteenlopende lettertypes en tekstkleuren opnemen. Bij sommige kaarten bestaat de mogelijkheid een eigen foto te plaatsen. Heeft u speciale wensen of twijfelt u wat mogelijk is neem dan contact met ons op zodat wij met u door kunnen spreken wat de mogelijkheden zijn. Wij helpen u graag uw wensen te realiseren.

Ja, zolang de kaarten nog niet ingedrukt zijn, is het mogelijk extra kaarten bij te bestellen. Wel berekenen wij hiervoor administratie/verzendkosten boven op de kaartprijs.

Dat is mogelijk, u kiest dan bij opmaak en bedrukking voor de optie ‘onbedrukt’.

U kunt de binnenzijde zowel aan de linkse als de rechtse kant bedrukken zonder meerprijs als de vorm van de kaart dit toelaat. 

Het is zeker mogelijk andere lettertype(s) te gebruiken. Als u bij het invullen van het bestelformulier een voorkeur voor een lettertype aangeeft zullen wij dat zo verwerken in de zetproef. De leesproef kan altijd aangepast worden indien het niet voldoet.

U bent van harte welkom in onze drukkerij in Wanroij. Hier kunt u alle kaartencollecties, geheel vrijblijvend, inkijken. Ook kunt u hier terecht voor een uniek en eigen ontwerp wanneer de kaarten in de standaard collecties niet naar uw wens zijn.

Indien u niet tevreden bent of klachten heeft over de geleverde service en/of geleverde kaarten van kaartjescentrum.nl neem dan zo snel mogelijk, binnen 14 dagen contact op. Dit kan d.m.v. een bericht aan contact@kaartjescentrum.nl of door te bellen met (0485) 47 15 64. Vermeld daarbij je naam, adres en telefoonnummer en je ordernummer, zodat wij je klacht zo snel mogelijk kunnen beoordelen. Wij proberen uw klacht binnen 3 werkdagen op te lossen. Indien blijkt dat dit niet haalbaar is, dan ontvangt u hierover bericht. Kaartjescentrum.nl doet er alles aan om uw klacht snel en naar tevredenheid af te handelen.

Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor spelfouten die in uw aangeleverde tekst staan. Wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor kleurverschillen. Voor beeldschermen (computers, tablet en telefoon) wordt het kleurschema RGB gebruikt. Wij drukken in PMS of CMYK. Kleuren kunnen daardoor op uw scherm anders overkomen dan op het drukwerk.

Dat kan zeker, kies bij het bestellen van de kaart voor een tekstwissel. Met een tekstwissel krijgt dezelfde kaarten een andere tekst.



Zit uw vraag er niet tussen?

Bekijk dan onze contact pagina en neem contact met ons op!